Poprawa efektywności i wydajności warsztatów
samochodowych
W jaki sposób zwiększyć ilość produktywnych godzin pracy
mechaników?
Jak w pełni wykorzystać możliwości
warsztatu?
Co zrobić aby zwiększyć obroty warsztatu?
I.
Sytuacja w branży
Klienci stają się coraz bardziej wymagający, wynika to z rozwoju rynku
motoryzacyjnego;
Samochody
stają się coraz bardziej skomplikowane;
Okresy
pomiędzy kolejnymi przeglądami wydłużają się ze względu na udoskonalaną
technologię;
Otwarcie
granic spowodowało gwałtowny wzrost konkurencji;
Wymagania
prawne ( szczególnie odnośnie ochrony środowiska) są coraz bardziej
rygorystyczne;
Coraz trudniej wypracować zyski ze względu na
wzrost kosztów i malejące marże.
II. Poprawa
wydajności i wzrost zyskowności Proponujemy kilka różnych technik badania i analiz służących do poprawy
wydajności
i zyskowności warsztatu samochodowego:
Doradztwo
dotyczące struktury organizacji, zarządzania pracownikami,
odpowiedzialności
i uprawnienia wewnątrz organizacji, poziom
zatrudnienia, system oceny pracowników, komunikacja wewnętrzna i
kultura organizacyjna
Warsztaty kompleksowe, praktyczne warsztaty na temat wydajności serwisów, skierowane do zarządów
i managerów działów After Sales
Badanie
wywiady z zarządem i kluczowymi pracownikami, analiza struktury
organizacji, analiza zleceń/ procesu fakturowania, studium czasu
pracy mechaników, opomiarowanie ważnych procesów warsztatowych
III. Korzyści dla Klientów
Wzrost świadomości
pracowników warsztatu co do znaczenia poszczególnych wskaźników oraz
wykorzystywania ich do sterowania pracą warsztatu;
Wyniki pomiarów,
które pozwolą na podjęcie działań do obniżenia kosztów jakości w
warsztacie
i magazynie;
Zwiększenie ilości
produktywnych godzin mechaników warsztatu;
Wzrost ilości
“sprzedanych” godzin pracy mechaników;