|
Nowelizacja normy ISO 9001 Kolejne wydanie 2015 |
W czerwcu ukazał się oczekiwany od dawna szkic normy ISO 9001:2015,
zawierający szereg istotnych zmian w stosunku do wersji z roku 2008.
Najważniejsze
zmiany:
- Ułatwienie dla firm usługowych -
przykładowo zastępuje słowo „wyroby” określeniem "towary i usługi".
- 4.1 Zrozumienie organizacji i jej kontekst, wymagający od
organizacji określenia zewnętrznych i wewnętrznych problemów istotnych dla
realizacji celów i strategii, np. trendów na rynku, relacji z zainteresowanymi
stronami, dostępności zasobów, zmian technologicznych;
- 4.2 Zrozumienie potrzeb i oczekiwań zainteresowanych stron:
określenie zainteresowanych stron, np. bezpośredni klient, użytkownik końcowy,
dostawca, dystrybutor itp.
- 6.1
Działania zmierzające do wyeliminowania ryzyka i wykorzystania możliwości wymaga
od organizacji planowania działań zmierzających do eliminacji ryzyk i
wykorzystania szans, które zostały wcześniej zidentyfikowane
- 8.2 Określenie
potrzeb rynku i interakcji z klientami.
- Norma
ISO 9001:2015 wzmacnia podejście procesowe w zarządzaniu jakością. W punkcie
4.4.2 Podejście procesowe, w porównaniu do punktu 4.1 normy
ISO 9001:2008, zostały dodane m.in. następujące wymagania w odniesieniu do
określonych procesów:
- 4.2.2.b
określenie wymaganych wejść i wyjść z każdego procesu;
- 4.2.2.d określenie
ryzyka dla zgodności towarów i usług wraz z zadowoleniem klienta;
- 4.4.2.g przypisanie
odpowiedzialności i uprawnień dla procesów.
- Nadzorowanie
udokumentowanej informacji bez rozróżnienia, czy jest to dokument czy zapis.
- Brak
obligatoryjnie określonej ilości udokumentowanych procedur (norma ISO 9001:2008
wymagała sześciu)
- Większa
swoboda przy opisie systemu zarządzania jakością.
- Udokumentowane
informacje w zakresie niezbędnym dla pewności, że procesy zostały zrealizowane
zgodnie z planem.
- Pkt
7.1.5 Wiedza, który wymaga określenia i zarządzania wiedzą niezbędną do
funkcjonowania systemu zarządzania
- Nowy
punkt normy 8.6.5 określający działania związane z zarządzaniem przesyłkami
pocztowymi
Podsumowując:
- Wyraźne zaakcentowanie konieczności uwzględniania ryzyka w prowadzonej
działalności.
- Wzięcie pod uwagę specyfiki firm usługowych.
- Ukierunkowanie firm na doskonalenie systemu zarządzania jakością.
Nowa norma ISO 9001:2015 zostanie wydana za dwa
lata, jednak organizacje działające zgodnie z zasadami systemu zarządzania jakością
będą mieć kolejne 3 lata na dostosowanie się do nowego standardu. Znaczy to, że
dotychczasowa norma ISO 9001:2008 przestanie ostatecznie obowiązywać dopiero w
roku 2018. W związku z powyzszym zapraszamy Państwa na szkolenie : - zapoznanie z wymaganiami nowej normy ISO 9001:2015
- działania pozwalające organizacji posiadającej wdrożony SZJ na
dostosowanie do wymagań znowelizowanej normy. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt: tel. 12 267 41 97
Cykl szkoleniowy
„Poprawa
skuteczności działania w warsztacie serwisowym” |
Cel szkolenia
Przekazanie teoretycznej oraz praktycznej
wiedzy z zakresu profesjonalnej obsługi klienta, komunikacji w zespole,
zarządzania reklamacją oraz prawidłowego zarządzania procesami.
Działanie z wykorzystaniem najlepszych wzorców oraz standardy
jakości gwarantują poprawę jakości pracy oraz wizerunku warsztatu.
Szkolenie zróżnicowane w zależności od
aktualnego poziomu serwisu. Chodzi o możliwość pokazania słabszym
serwisom dobrych wzorców, już osiągniętych przez inne organizacje.
Natomiast serwisy o największej świadomości biznesowej uzyskają
możliwość dalszego doskonalenia oraz poznania nowych, skuteczniejszych
metod zarządzania oraz obsługi.
Rezultaty szkolenia
Nowe umiejętności zdobyte przez kadrę
kierowniczą pozwolą na lepsze wykorzystanie posiadanych zasobów. Lepsze
planowanie pozwoli na zoptymalizowanie kosztów. Większa wiedza z zakresu
zarządzania będzie skutkowała większym zaangażowaniem zespołu. W końcu
poprzez pokazanie ekonomicznych mechanizmów działania przedsiębiorstwa
kierownicy mogą spojrzeć z innej strony na całość serwisu. Poprzez
zrozumienie, „z czego składa się i jak działa” organizacja, będą mogli
świadomie podejmować decyzje inwestycyjne oraz oszczędnościowe, co
przełoży się bezpośrednio na wynik firmy, a co za tym idzie na
zwiększenie obrotu i zysków.
Czas
trwania
szkolenia:
2 dni ( 2 x 8 godzin)
Ilość uczestników na 1 szkoleniu:
10-12 osób
Stosunek
teorii/praktyki:
Teoria 20% - 25% /
Praktyka 75% - 80%
Szkolenia są organizowane we współpracy z
INTER CARS S. A.
Szczegółowy program szkolenia oraz informacje dla osób
zainteresowanych na stronie:
http://www.intercars.com.pl/#/ajax_str.php?id=667
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w
szkoleniach
Standard dla firm
tłumaczeniowych
PN-en 15038:2006 |
W normie ustanowiono i opisano wymagania dla
usług świadczonych przez dostawców
usług tłumaczeniowych, a jej celem jest stworzenie
zbioru procedur i wymagań
odpowiadających potrzebom rynku.
Jan van Corven w dniach 15 i 16 listopada 2007 roku jako auditor wiodący Bureau
Veritas Certification prowadził audit certyfikujący w firmie Translavic
BV w Rijssenseweg
w Holandii.
.........więcej |
|